Tuesday, December 21, 2010

När barnen sover

Före jag lägger mig måste jag alltid gå en runda och se till att alla barnen har sina täcken på sig ordentligt.  Jag måste "totta om" dom som mamma alltid sa. Ofta sover en knatte med oss. då vaknar jag till flera gånger per natt och ser till att dom har det varmt och skönt. Det här känns som att det är ett vackert moderligt beteende.  Ett problem:  barnen vill ju inte ha täcke på sig!  Dom sparkar ständigt av sig.  Alla barn, hela tiden. Vi har +19C varmt i huset, minst, även på natten.  Dom fryser inte ihjäl. Dessutom har jag läst någonstans att dagen västerlänningar är jättedåliga på att tåla temperatursväxlingar, för vi har skämt bort  oss så. Kanske jag ska sluta med detta tvångsmässiga beteende och istället använda min energi på sådan omtanke som barnen faktiskt vill ha?

No comments:

Post a Comment