Friday, September 3, 2010

Vardagsliv

Tillbaka i staden,  tillbaka i vardagen. Det skulle ha blivit så mycket jobb idag, men det blev ingenting av med det. Faktiskt absolut ingenting alls.  Ungarna hade pangat en fönsterruta, så det måste fixas. Fixas genom att ringa någon expert, så klart.  Jag vet inte om det skulle ha blivit ett så särskilt bra resultat om jag hade försökt med det som var min första tanke: gamla plastkassar och eri keeper.  Dom har väl inte ens eri keeper i det här landet.
Och så bestämde vi oss för att köra iväg hela barnaskaran till hon som ska bli vår husläkare. Ett rött öga (jag vet inte vad som hände, jag var inte där -- men det handlade om dvd-skivor som kom flygandes genom luften), en fotvårta, en handvårta, lite öronvax, rethosta, och något nytt som kan vara exem från hettan (29C idag). Utdelat på alla fyra ungarna, tack o lov.  Bara småsaker, men vi måste ändå registrera dom hos läkaren. Hon är snäll, men verkade lite skraj när vi tog över hennes lilla rum. Undrar vad hon tänkte? Hur säger man "patrask" på engelska?

Sedan Apple Store, där vi köpte en massa grejer. Jag köpte en ny, stor dator till jobbet. Massor med människor där, det var urjobbigt.  Men sedan fick jag det stora stora nöjet att i hissen himla med ögonen, fnissa och säga "I just love shopping" till en karl som stirrade på min jättestora sprillans nya  datorlåda och min Applekasse.

Kul att vattnet på kolstjärnan får så mycket uppmärksamhet: http://www.popast.nu/2010/09/sanningen-om-den-fuktiga-kolstjarnan.html.  Kanske det är rätt att ösa så mycket pengar på rymdforskning trots allt?

No comments:

Post a Comment