Monday, September 27, 2010

Yoga och grönt te

I New York Times Magazine har dom varje vecka en kort intervju med någon känd och lyckad människa, restaurangägare eller så. Korta frågor, korta svar.  Bland annat brukar dom fråga vad kändisen har för morgonrutin. Det brukar ofta vara, typ, grönt te och yoga, eller morgonmeditation med personlig coach och sedan färskpressad mangojuice och organisk mysli. Eller så. Jag tänkte på det i morse när jag stod på knäna och torkade upp mjölk och cheerios från golvet. 
Jag vaknade klockan fem av att jag blev sparkad i ansiktet av en drömmande ettåring. Sedan preppade jag föreläsning om Grimm's Law tills familjen vaknade klockan sju. Jag var klädd i en Sunds Brandkår t-skjorta och gråa mjukisbyxor som jag fått av svägerskan för att hon tycker att dom är fula.  Motsatsen till glamoröst. 

No comments:

Post a Comment