Friday, October 29, 2010

I have water in my eyes

Jag tappade tålamodet.  Jag gör det ibland.  I morse var jag ensam och skulle bli klar till jobbet plus hjälpa alla de små liven att bli klara. Dom hade Halloween-firande i skola/dagis idag så jag måste klä en pirat, en Mario-svamp, en spindelman och en vampyrfladdermus.  Och jag tappade tålamodet.  Och höjde rösten.  Treåringen tittade på mig och sade "Mommy stop it, I get water in my eyes!"

Mammor borde aldrig få sina barn att gråta, vi ska få dom att skratta och trösta dom när dom gråter.

2 comments:

  1. Jag känner igen mig. Du skriver så bra om hur det är att hela tiden försöka hinna med. Och visst hände det att när jag var som mest stressad på väg till skola och jobba att min yngsta tjej sa ifrån.

    ReplyDelete
  2. Åh, vad gulligt! I get water in my eyes!
    Man får så dåligt samvete och så blir man påmind om att man ska uppföra sig vuxet. Fast jag förstår att du blev stressad med fyra små barn som skulle förvandlas till något annat :D

    ReplyDelete