Saturday, October 30, 2010

Terry Gross

OK, nu är jag här.  Mitt inne i terminen, med så jäkla mycket jobb och deadlines och uppsatsrättningar och studenthandledningar och möten och tjafs att jag helt enkelt inte riktigt hinner med längre. Istället för morgontidning så blir det någon lingvistikbok eller artikel.  Istället för CBC One på bilradion så blir skvalkanal, för jag orkar inte ta in, det är för mycket nu.  Och barnen kan jag ju inte prioritera bort, det skulle ju vara som att prioritera bort själva livet.

Den enda information jag får kommer från podradions Fresh Air medan jag byker. Det Terry Gross inte snackar om så finns inte, inte i min värld, inte nu. Så är det bara.  Jag är inte stolt över det, men i alla fall.  Vilken tur att Terry Gross är så fantastiskt bra! Finns det någon möjlighet att jag skulle kunna få intervjua Terry Gross någon dag? I en drömvärld?  Det önskar jag mig.

No comments:

Post a Comment